logo

Ține pasul: 2016 înseamnă storytelling

Vrei ca oamenii să vină la tine. Reușești să îi convingi să facă asta? Nu? Atunci stai cu ei la povești.


Puterea storytelling-ului


Ca să îi atragi și să îi faci atenți, trebuie mai întâi să îi faci să te asculte. Știi și tu că nimeni nu stă de vorbă cu tine dacă îi strigi în ureche „cumpără, cumpără, cumpără”. Dar dacă faci din brandul tău personajul unei povești, reușești să îi implici și pe clienți în povestea ta. Și să îi determini să te țină minte.


De ce?


Pentru că prin storytelling ajungi la emoțiile clienților tăi. Iar emoțiile sunt motorul acțiunii. Gândește-te la asta: dorința de cumpărare crește cu 85% la cei care s-au uitat mai întâi la un videoclip despre produs.

Brandul tău trebuie să aibă cel mai important rol în poveste și să se potrivească cu scenariul, altfel nu te va asculta nimeni până la capăt.


Dar cum anume faci asta?


Inspiră-te din realitate

Oamenii se regăsesc cu personajele din povești, așa că fă-i parte din povestea ta. Vino cu un scenariu la care nu s-a gândit nimeni pentru o  problemă la care s-a gândit toată lumea și găsește eroul care să o depășească.

 

Arată, nu scrie

Asta pentru că 40%* din oameni  țin minte mai bine ce văd, decât ce citesc. În plus, într-un timp scurt poți spune și poți arăta mai mult, decât prin scris. Puțini au timp să citească, dar oricine și-ar rupe din timpul său 5 minute pentru a se uita la o poveste interesantă.

 

Azi ești amuzant, mâine serios

Alege orice emoție vrei pentru povestea ta, atât timp cât se potrivească cu mesajul pe care îl transmiți. Umorul prinde mereu, dar o poveste tristă te pune pe gânduri. Mereu gândește-te la ce emoții vrei să transmiți prin povestea ta.

 

O idee, sute de povești

La o nuntă participă 200 de oameni. Chiar dacă subiectul e același pentru toți, vor exista 200 de povești diferite. Așa e și în cazul brandului tău. Dacă spui că vinzi produse pe bază de cereale, mulți vor zice „și ce dacă?”. Mai bine povestește-le despre brandul tău așa cum știi mai bine și vei vedea că te vor ține minte.

Poveștile transformă o banală informație într-o experiență. Așa îi faci pe clienți să vadă, să simtă, să audă tot ce înseamnă brandul tău. Să te țină minte și să povestească mai departe.


Da, și tu poți povesti


Storytelling-ul funcționează pentru oricine. Nu contează dacă ești o firmă nouă pe piață sau una deja cunoscută. Storytelling-ul îți va aduce rezultate pe termen lung,  așa că privește-l ca pe o investiție pentru afacerea ta.
Tot ce trebuie să știi este cum să ajungi la clienții tăi, pentru a le spune povestea ta.

*Sursă statistici:

http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/33423/19-Reasons-You-Should-Include-Visual-Content-in-Your-Marketing-Data.aspx#sm.0000jm0tml1pvf5ex191tlamldixs

Comments are closed.