logo

În era copy-paste, diferențierea este în avantajul tău

 

Realitatea de astăzi este aceasta: piața este suprasaturată de branduri care oferă aceleași produse/servicii și care, de cele mai multe ori, le promovează în aceeași manieră ca și competitorii lor. Privește din perspectiva clientului: de ce te-ar alege special pe tine, când mai are alte zeci de opțiuni similare?

 


Ce este prea mult strică


 

Indiferent de canalul de comunicare, ai observat reclame (TV, online, print) asemănătoare. De multe ori, poate nici nu ai reținut denumirea brandului sau a produsului promovat, tocmai din cauza aceleiași idei, prezentate în același fel.

Este o realitate nu doar observată de tine, ci detaliată și în studii de specialitate. Astfel, raportat la reclamele online, doar 13% din respondenți au afirmat că au dat click pe o reclamă pentru că li s-a părut ingenioasă și interesantă. În plus, 12% din cei care au participat la studiu au recunoscut că nici nu le mai observă, iar 18% au afirmat că felul în care brandurile se promovează în online nu arată deloc finisat și profesional.

Motivul poate fi intuit: din multitudinea de reclame, puține reușesc să iasă în evidență prin originalitate și manieră de prezentare a brandului sau a produselor/serviciilor acestuia.

Cu ce greșesc ei? Cu faptul că preferă calea cea mai simplă: aceleași idei, aceleași mesaje, aceeași poveste și același mod de a o ilustra.

 


Nu repeta greșelile altora


 

Alege să te diferențiezi prin felul în care comunici cu clienții tăi și vei fi mai aproape de a deveni prima lor alegere. Sunt mai multe metode prin care brandul tău poate câștiga potențiali cumpărători. Unele sunt dependente strict de companie (spre exemplu, felul în care angajații interacționează cu publicul), iar altele presupun colaborări cu persoane din afara organizației (spre exemplu, agențiile de publicitate).

În cel de-al doilea caz, atunci când te întâlnești cu echipa de creație, nu refuza o idee de promovare doar pentru că este diferită de ce ai văzut până acum. O idee de promovare distinctă, dar relevantă și motivantă pentru publicul tău țintă îți aduce din start un avantaj competitiv.

Din acest motiv, și tarifele diferă. Expresia „ieftin și bun cât ai bate din palme” nu își are locul aici din simplul motiv că un material publicitar eficient necesită resurse semnificative (de timp, de personal, de implementare, de editare etc.).

Atunci când un client afirmă că a ales produsul/serviciul tău după ce a văzut un spot publicitar, de cele mai multe ori asta înseamnă că mesajul transmis prin intermediul acelei reclame a fost relevant, diferit, credibil și original. Iar ideea? Memorabilă.

 

Comments are closed.