logo

Cum optimizezi rata de returnare a investiției prin video marketing

 

Prin marketing, te asiguri că produsul tău ajunge la consumatorii potriviți, în momentul potrivit, așa că este o componentă care nu trebuie să lipsească din planul tău de afaceri. În final, orice campanie de marketing se încheie cu măsurarea rezultatelor.

 


 De ce să incluzi video marketing-ul pe lista ta?


 

Pentru că îmbunătățește rata de returnare a investiției (Return on Investment – ROI). Video marketing-ul eficient are puterea să spună povestea brandului tău mai bine decât oricare alt mediu, datorită celor trei canale pe care le îmbină: text, audio și video. În plus, prin video reușești să treci dincolo de rațional și să ajungi la emoțiile clienților tăi.

În acest moment, nu trebuie să te întrebi dacă  ai nevoie de video marketing, ci cum anume să creezi cele mai bune campanii video pentru a-ți maximiza returnarea investiției. Răspunsul îl au profesioniștii în domeniu.

 


Cum calculezi returnarea investiției prin video marketing?


 

Înainte să vorbim despre rezultatele pe care le aștepți de la o campanie de marketing, trebuie să știi exact ce vrei să obții prin acea campanie, să îți fixezi un obiectiv. În funcție de asta, vei ști în ce direcție să te uiți după rezultate.

Iată câțiva indici prin care poți măsura ROI prin video marketing:

  1. Numărul de vizualizări

De regulă, cu cât ai mai multe vizualizări, cu atât crește rata de distribuire a video-ului tău, ceea ce înseamnă că din ce în ce mai mulți oameni află despre brandul tău. Există, însă, și o excepție. În lumea B2B, numărul mic de vizualizări nu înseamnă neapărat un eșec, dacă video-ul tău ajunge exact la nișa de oameni pe care i-ai targetat.

  1. Gradul de menținere a atenției

Cu alte cuvinte, cât din video-ul tău a fost vizionat de o persoană și care este media generală de vizionare. Fii sigur/ă că, dacă o persoană și-a rupt din timpul său ca să vadă până la capăt video-ul tău de două minute, atunci ai reușit să-i atragi interesul.

  1. Nivelul de interacțiune

Mai exact, analizezi numărul de likes, shares, retweets, subscribers, followers, comentarii sau menționări ale video-ului tău.

  1. Venituri

Când vorbim despre ROI prin video marketing, trebuie să știi că o creștere imediată a veniturilor nu este cel mai important obiectiv, chiar dacă este cel mai dorit.

Prin video marketing reușești să te apropii de clientul tău și să îl convingi să vorbească despre tine. Apoi, când observă că ceea ce îi transmiți este important și captivant, sunt șanse mari să își amintească de tine când va face următoarele cumpărături.

Atunci vorbim și despre creșterea veniturilor prin video marketing. Cum poți să analizezi rezultatele? Prin comparație. Spre exemplu, pune în paralel produsele pe care le-ai promovat prin video marketing înainte și după finalizarea campaniei și compară cifrele.

Indiferent de cât trebuie să aștepți până vei vedea rezultatele, important este să știi în ce direcție să privești și ce obiective vrei să îndeplinești, pentru a măsura corect rata de returnare a investiției tale.

 

Comments are closed.